Jump to content

10 dolog, aminek vesztét az új generáció okozza - 1.rész

2017. 11. 01. 09:43

Az Y-generáció újfajta szokásai iparágakat forgatnak fel, termékeket tüntethetnek el. Számos oka van annak, hogy az ezredfordulós generáció preferenciái miért különböznek a többi korosztályétól, például az, hogy ők emlékeznek rá, milyen recesszióban felnőni. A Business Insider összegyűjtötte, hogy mely termékek vannak veszélyben, leginkább azért, mert a fiatalok körében kevésbé népszerűek. 

Sör

Júliusban a Goldman Sachs arra hivatkozva minősítette le a Boston Beer Company és a Constellation Brands részvényeit, mert az adatok azt mutatjtk, hogy a fiatalabb fogyasztók a bort és az égetett szeszeket preferálják a sör helyett, ráadásul kevesebb alkoholt is fogyasztanak, mint az idősebb generációk. 2006 és 2016 között a sör 10 százalékpontnyi piaci részesedést vesztett a borral és a likőrökkel szemben.

Szalvéták

A fiatalabb generáció a papírtörlőket részesíti előnyben a szalvétákkal szemben a Mintel 2016-os felmérése szerint. A megkérdezettek 56 százaléka vásárolt csak szalvétát a megelőző fél évben, míg 86 százalékuk vett papírtörlőt. A Washington Post szerint ennek oka abban keresendő, hogy az Y-generáció szívesebben eszik az otthonán kívül, a papírtörlő pedig többfunkciós.

Gabonapelyhek

Szintén egy tavalyi felmérésből derül ki, hogy az ezredfordulós generáció közel 40 százaléka szerint a gabonapehely nem megfelelő reggeli, mert össze kell takarítani utána. Inkább az olyan reggeliket részesítik előnyben, ami után minimálisan kell takarítani, vagy menet közben el lehet fogyasztani, például gyorséttermi szendvicseket. A gabonapelyhek értékesítései 5 százalékkal csökkentek 2009 és 2014 között, mindezt úgy, hogy még soha nem volt ilyen magas a reggeliző amerikaiak aránya, mint most.

Motorbicikli

Sokkal kisebb arányban vásárolnak az Y-generáció tagjai motorokat, mint az előző generációk - erre hivatkozva minősítette le nyáron az AB elemzője a Harley-Davidson részvényeit. A motorgyártó, ami egyébként az amerikai piac felét adja az értékesítsek volumene alapján, tavaly 1,6 százalékos csökkenésről számolt be az eladás volumenét tekintve.

Saját tulajdonú lakás

A lakástulajdonlások aránya rekordmélységben van az ezredfordulós generáció tagjai között, ami részben a szigorúbb hitelfeltételekkel, részben pedig az életstílusban bekövetkező változásokkal indokolható, például hogy később házasodnak és később vállalnak gyereket. Ebben a tendenciában valószínűleg nem is lesz változás a közeljövőben - véli a Bank of America Merrill Lynch elemzője.

(Forrás: portfolio.hu)