1. Építs egy végtelenül egyszerű rendszert!
Nem vagy még IBM, és az se baj, ha Toyota, így legelőször nem kell feltétlenül egy tökéletes lean-managementen alapuló innovatív rendszert kiépítened magad köré!
Már csak azért sem, mert nem bírnád tartani magad hozzá, aminek az lenne az eredménye, hogy meginogna a magadba vetett hited - teljesen alaptalanul.
Kezdj kicsiben, de soha ne állj le a fejlesztésével!
2. Informálódj!
Ahhoz, hogy infókat szerezz a partnereidről, nem kell Sherlock Holmesnak lenned, de még csak fizetned sem kell valakinek, hogy megcsinálja helyetted. Pusztán internetkapcsolatra, és némi türelemre lesz szükséged.
Less rá bátran a nyilvános eredményeikre. Az adóoptimalizálásban elég tág a mozgástér, ezért 100%-os döntést nem fogsz tudni ennek alapján, de nagyságrendileg tudni fogsz következtetni. Ott van neked az elektronikus beszámolók oldala, vagy mobilon az e cégjegyzék, amivel odafelé úton akár a metrón tudsz infókat bányászni.
3. Ne üzletet kötni, segíteni akarj!
Többek között egy nagyon jelentős partnerünket, a Moet prémium pezsgőt ilyen formában "csábítottuk" magunkhoz.
A telefonbeszélgetéseket jelentős kutatás előzte meg, majd konkrét megoldási javaslatokkal és egykonkrét kampány elképzeléssel kerestem fel őket, azt hangsúlyozva, én ebben tudok segíteni.
Nem hatalmas, bonyolult árajánlatokat küldtem, csak elmondtam, miben tudok segíteni, ez miért jó neki, majd már csak ezt követte az, minek örülnék cserébe.
4. Menj el mindenhová!
Soha nem tudhatod előre, hogy melyik meghívás, mire lesz jó. Melyik rendezvényen ki áll majd melletted, vagy kinek fog bemutatni egy közös ismerős. Ha sikeres akarsz lenni, fogod magad és odamész, ha van kedved ha nincs, ha pénzbe kerül, ha nem. Ezzel a későbbi sikeredbe fektetsz be.
5. A határozottság nem modortalanság!
Attól nem leszel sikeres, hogy minden 'csak most, csak neked' ajánlatba beleugrasz, és attól sem, hogy órákig tépitek a szátokat 'megbeszélés', vagy 'workshop' cím alatt.
Nagyon maximum 30 percet szánok egy üzleti tárgyalásra, amiben már benne van a bemelegítő és a levezető beszélgetés is.
- Ha ennyi idő alatt nem tudtok minden ponton átmenni, akkor valamelyik fél felkészületlen volt.
- Ha valamelyik fél felkészületlen, akkor komolytalan.
- Ha komolytalan, akkor nincs miért foglalkoznod vele.
6. Te kellesz nekik!
A karakter érték! Egyedi, de nem különc; laza, de nem tiszteletlen; őszinte, de nem tolakodó; informatív, de nem unalmas. Sokan esnek abba a hibába, hogy azt gondolják attól veszik komolyan őket, hogy komolykodóan, sőt komoran viselkednek. Semmi baj nincs vele, ha laza vagy. Miért ne vihetnéd az egyéniséged az üzleti világba? Az ügyfél a márkádat fogja megvenni, amit a személyiséged markánsan befolyásol. Menő személyiség=menő márka? Így van!
+1 A humor nem ellenség!
Ahogy az első pontban kitértünk rá, fontos a 'follow up'. Az emberek imádják a humort, mi sem bizonyítja jobban, hogy az internetes szörfözés jelentős része a szórakozásra épül. Kerüld a sablonokat, írj frappáns, humoros, kedves üzeneteket, a lazaság nem komolytalanság!